Tiktok w marketingu? Z czym to się je?
Tiktok. Zacznijmy od początku, co to w ogóle jest? Najprościej mówiąc to aplikacja TikTok łączy w sobie funkcjonalność Snapchata z Instagramem i YouTube, bo pozwala ona tworzyć użytkownikom krótkie filmiki o dowolnej tematyce . Znajdziemy na niej wyzwania, występy muzyczne i taneczne czy śmieszne nagrania.
Tiktok momentalnie zdobył popularność i stał się hitem wśród młodzieży chcącej zabłysnąć w internecie. Korzystają z niego także celebryci, politycy, działacze społeczni oraz youtuberzy. Aplikacja szybko przerodziła się ze źródła rozrywki w miejsce, gdzie można zdobyć ,,sławę”. Bardzo szybko rozprzestrzenił się on wśród użytkowników social media na całym świecie, stając się konkurencją dla chociażby Facebooka. Aplikacja odnotowała już (uwaga!) 2 miliardy pobrań!
Dlaczego warto brać pod uwagę tę aplikację jako miejsce, gdzie możemy umiejscowić reklamę? Przede wszystkim może być to współpraca z influencerami poprzez product seeding (zachęcamy do przeczytania naszego poprzedniego artykułu, gdzie opisujemy na czym dokładnie to polega i dlaczego warto). Ponadto użytkownikami aplikacji są głównie nastolatki, które ponad wszystko chciałyby podążać za trendami, a więc branże beauty czy fashion w łatwy sposób mogą zainteresować swoimi produktami tę grupę odbiorców.
W jakich działaniach TikTok może pomóc firmie?
-zwiększenie świadomości marki,
– budowanie zaangażowanej społeczności,
– zdobywanie zaufania klientów poprzez kontakt z nimi,
– sprzedawanie produktów i usług,
– uzyskiwanie opinii od odbiorców i potencjalnych klientów,
– reklamowanie produktów w docelowej grupie odbiorców.
Na początku użytkowania może nam się wydawać, że to po prostu forma zabawy, ale marketingowy potencjał tego serwisu jest ogromny. Aż 93% marketerów stwierdziło, że dzięki umieszczeniu filmu promocyjnego w mediach społecznościowych, zdobyło nowych klientów. Dlaczego? Algorytmy większości aplikacji uwielbiają wideo i pozycjonują je znacznie wyżej niż zdjęcia czy grafiki. Musimy pamiętać jednak o dopasowaniu sposobu komunikacji do naszej grupy docelowej. Na przykład – promowanie agencji deweloperskiej na aplikacji dla młodzieży może okazać się kiepskim pomysłem. TikTok to potężne narzędzie, które można wykorzystywać w marketingu na wiele sposóbów. Eksperymentuj, baw się, reklamuj!