Scroll Top
Marketing Szeptany
Co warto wiedzieć o marketingu szeptanym?

Marketing szeptany – co to takiego?

Codziennie korzystamy z Internetu. Przeglądanie sieci, poszukiwanie w niej informacji czy używanie mediów społecznościowych stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Z pewnością nieraz sam przekonałeś się na własnej skórze, jak irytujące potrafią być reklamy. Dziesiątki wyskakujących okien, których nie da się zamknąć, fałszywe linki, obrazki zasłaniające większość strony – brzmi znajomo, prawda? Marketing szeptany jest przeciwieństwem typowych reklam.
Ile razy zakupiłeś coś, sugerując się zdaniem innych użytkowników? Może uważnie śledzisz jakiegoś influencera bądź celebrytę? Uważaj! Użytkownicy przed zakupem uwielbiają zasięgnąć opinii innych, sprawdzić oceny, obejrzeć recenzje i na bazie tych informacji podjąć decyzję o zakupie. Badania pokazują, że ponad 90% klientów w Internecie ufa deklaracjom innych użytkowników, równie mocno, co przyjaciołom. Informacje przekazywane przez osoby, które uważa się za autorytety są bardzo często osobiste i budzą większe zaufanie niż teksty umieszczane na billboardach – dlatego też ten rodzaj marketingu jest dużo bardziej skuteczny. Cały jego sekret polega na “szeptaniu” konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i jego zaletach. Celem jest wywołanie dyskusji o danej marce lub firmie, ale w sposób niewymuszony, dopasowany do kontekstu rozmowy. Działania marketingowe wyglądają na naturalne, nieopłacone, a co za tym idzie są uznawane za szczere i wiarygodne.

rodzaje marketingu

– product seeding: dostarczenie produktu wybranej grupie konsumentów w zamian za promocję wśród znajomych i opinię w Internecie w postaci np. filmu wideo. Często spotykane u influencerów,
cause marketing: rodzaj szeptanki, która ma na celu wzbudzenie zaufania w określonej grupie odbiorców, by odbiorcy utożsamiali się z marką na płaszczyźnie wartości,
community marketing: zostawianie opinii na forach internetowych, zakładanie wątków, pytanie o konkretny produkt w taki sposób, by zainteresować czytającego,
evangelist marketing: polega na wykreowaniu wiernej rzeszy fanów danej firmy np. marka Harely Davidson i jej wielbiciele – harleyowcy,
trandsetting: tworzenie internetowego trendu związanego z promocją usługi, produktu, bądź marki.

Zakres działań w marketingu szeptanym jest bardzo szeroki. Znajduje on zastosowanie niemal we wszystkich branżach. Można go użyć do promocji niemal każdego produkty czy usługi. Trzeba jednak pamiętać, że nieudolnie prowadzony marketing tego rodzaju może zaszkodzić marce i zadziałać wręcz przeciwnie do zamierzonego efektu. Na szczęście, MARKETINGSide przychodzi z pomocą! Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą

Privacy Preferences
Kiedy odwiedzasz naszą stronę internetową, może ona przechowywać za pośrednictwem Twojej przeglądarki informacje z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookies. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje dotyczące prywatności. Należy pamiętać, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na komfort korzystania z naszej witryny i oferowanych przez nas usług.