Scroll Top
Wywiad z Butelki z Klasą
Inspirująca i bardzo ciekawa seria wywiadów. Opowiemy Wam prawdziwe historie firm, z czym musieli się zmagać oraz o ich małych i dużych sukcesach.
BUTELKI z klasa.pl

Naszym pierwszym zaproszonym gościem z cyklu reportaży „Ciekawy Lokalny Przedsiębiorca”, zupełnie nie przez przypadek, został sklep internetowy Butelki z Klasą z Jasła. Butelki z klasą to wyjątkowe miejsce dla wszystkich miłośników domowego alkoholu, przetworów i soków.
Rzadko się zdarza, żeby w jednym sklepie udało się kupić wszystko, co jest niezbędne do wykonania domowego alkoholu – szczególnie jeśli to nietypowy trunek. W końcu proces jest skomplikowany i wymagający, dlatego potrzebne są materiały obejmujące cały jego cykl: od przetwarzania owoców, poprzez zaprawianie, przelewanie, szczelne zamykanie, przechowywanie i – wreszcie – etykietowanie oraz ozdabianie.
Oprócz butelek, można tam kupić także słoiki, pojemniki do przechowywania oraz akcesoria kuchenne pomocne w każdym domu. W ofercie występują także produkty, które służą do wyrobu domowego sera i wędlin, tak aby miłośnicy swojskich wyrobów znaleźli coś interesującego również dla siebie. Zanim zajrzycie do ich sklepu internetowego, przeczytajcie co mają nam do powiedzenia. 😊

Katarzyna:

Witaj Karolina, powiedz proszę skąd pomysł na sklep internetowy? Gdzie zrodziła się myśl i dlaczego?

KAROLINA:    „Naszą działalność gospodarczą rozpoczęliśmy w 2016 roku, związana ona była z prowadzeniem sklepu stacjonarnego. Aż trudno uwierzyć, że to już prawie 5 lat temu 😊. Widząc duże zainteresowanie wśród klientów na nasze produkty i zwiększającą się modę na produkcję domowych alkoholi – postanowiliśmy zacząć się ogłaszać w Internecie na różnych portalach sprzedażowych. Lecz ciągle brakowało nam takiej bazy produktów – katalogu.

Dobrym pomysłem było więc utworzenie własnego sklepu internetowego, tak aby wszystko było w 1 miejscu. Ale też po to aby się uniezależnić od serwisów aukcyjnych i decydować o wszystkim sami. Tylko własny sklep daje taką możliwość! Jesteśmy w stanie wszystkim sami kierować – możemy reklamować dany asortyment w postaci slajderów, możemy dodać odnośnik do ciekawego wpisu. Możemy podzielić cały asortyment na konkretne kategorie, tak, aby ułatwić klientom wyszukiwanie. Możemy też decydować o bonach rabatowych, zniżkach na dany produkt, rabatach indywidualnych, o cenach hurtowych itp. Sami zarządzamy tym, co jest w sklepie i to pewna niezależność jakiej potrzebowaliśmy, ale też taka główna baza, niejako wizytówka firmy, gdzie są wszystkie nasze produkty. Dzięki założeniu sklepu mamy też możliwość dotarcia do klientów z całej Polski, nie ograniczamy się do lokalnej sprzedaży, a dzięki temu zwiększamy swoją widoczność na rynku i oczywiście zyski.”

Sklep internetowy pozwala nam dotrzeć do klienta z całej Polski,  zwiększając przez to zyski firmy

Macie bardzo ciekawe logo, słyszymy takie opinie od wielu waszych klientów. Jak narodził się pomysł nazwy i logo firmy?

„Nad nazwą i logo – myśleliśmy długo i intensywnie. Chcieliśmy, aby nazwa od razu kojarzyła się z asortymentem, jaki sprzedajemy oraz z wysoką jakością produktu, stąd wyrażenie „z klasą”. Nasze butelki są oryginalne i unikatowe. Po kilku tygodniach burzy mózgów, oficjalna nazwa została zaakceptowana w gronie znajomych, co ciekawe… podczas wesela jednego z nich. Być może wpływ na podjęcie decyzji miały okoliczności 😉 „

Z jakimi problemami, trudnościami zmagaliście się na początku prowadzenia firmy?

„Rozpoczęcie sprzedaży stacjonarnej nie sprawiało nam żadnych trudności. Wychodzimy z założenia, że wiedza i doświadczenie zawsze się obroni, dlatego przygotowaliśmy odpowiednio asortyment oraz pogłębiliśmy maksymalnie wiedzę z zakresu winiarstwa, gorzelnictwa i piwowarstwa. Byliśmy bardzo dobrze przygotowani, co pomogło w rozpoczęciu pracy. Dodatkowo czerpaliśmy wiedzę od każdego klienta, wsłuchując się w każde ich słowo. Jeśli chodzi o prowadzenie sprzedaży internetowej – tutaj pojawiły się trudności związane głównie z brakiem czasu na wszystkie działania.

Odpowiednio zoptymalizowany sklep internetowy wymaga dużej uwagi i ciągłej pracy. Należało więc na początek poznać zasady funkcjonowania sklepu, jego optymalizacji, itp. Rynek e-commerce jest ogromny i rządzi się swoimi prawami. Na pewno 5 lat temu nie było takiej konkurencji, jak dzisiaj. Bardziej powiedziałabym więc, że to teraz po kilku latach prowadzenia firmy napotykamy na różne przeszkody, takie jak przede wszystkim duża konkurencja, zaniżanie cen produktów przez konkurencję, działania monopolowe niektórych sprzedawców i serwisów aukcyjnych.„

Jak wyglądała promocja/marketing w początkowych fazach rozwoju firmy, oraz na przestrzeni ostatnich 5 lat?

„W początkowych fazach rozwoju firmy stawialiśmy na reklamy lokalne, czyli tradycyjnie ulotki, banery, reklamy w lokalnych czasopismach i radio oraz udział w targach. Z biegiem czasu i rozszerzeniem działalności na Internet, zmieniła się też specyfika reklamowania firmy. W tej chwili skupiamy się głównie na kampaniach reklamowych naszych produktów przy współpracy z serwisami aukcyjnymi, z reklamą tworzoną przez firmy marketingowe. Duży zasięg zapewniają nam też konta społecznościowe. Kładziemy spory nacisk na kompleksową obsługę klienta i wsparcie posprzedażowe, dlatego też można powiedzieć, że nasze duże zaangażowanie procentuje i dzięki temu tworzymy bazę stałych klientów. W naszej opinii wysoka jakość obsługi to też forma reklamy.”

Czy obecna sytuacja związana z pandemią ma wpływ na wasze działania, sprzedaż?

„Bezwzględnie TAK. Cały świat został wywrócony do góry nogami, nie omijając również handlu. Jeśli chodzi o klienta stacjonarnego odnotowaliśmy duże spadki sprzedaży. Natomiast sprzedaż online wciąż rośnie, ewidentnie handel przenosi się do sieci, a klienci coraz chętniej robią zakupy z domu. Dlatego w obecnych czasach marketing cyfrowy stał się jednym z głównych narzędzi, które rozwijamy w naszej firmie. „

Jeśli patrzycie w przyszłość, gdzie widzicie siebie za 5 lat? Jakie macie marzenie, plany, cele zawodowe?

„Stale się rozwijamy. Ciągle próbujemy czegoś nowego i wychodzimy na przeciw oczekiwaniom klientów. W myśl tej zasady poszerzamy cały czas nasz asortyment. 5 lat temu sprzedawaliśmy głównie butelki i słoiki oraz wszystkie niezbędne akcesoria do produkcji alkoholu. Następnie wprowadziliśmy produkty z kategorii wędliniarstwa i serowarstwa. Dzisiaj mamy w naszym sklepie sporą ilość akcesoriów barmańskich, w tym m.in syropy, które w ostatnim czasie są hitem sprzedaży. Do naszej oferty wprowadziliśmy też zestawy prezentowe i różne gadżety, nie tylko dla pasjonatów wina, czy whisky. Można u nas kupić oryginalne prezenty na różne okazje, takie jak: wieczór kawalerski, panieński, ślub, urodziny, itp.

Obecnie jesteśmy na etapie wprowadzania kolejnych nowości oraz zupełnie nowych kategorii produktów, takich jak akcesoria kuchenne i drobne AGD. Staramy się zyskać jak największe grono klientów. Obecnie około 70% naszych klientów stacjonarnych to mężczyźni. Postanowiliśmy więc dołączyć do oferty więcej produktów z myślą o kobietach. Dlatego już niedługo w sprzedaży pojawią się nowości kuchenne, akcesoria do gotowania, pieczenia, czy dekorowania ciast. Jesteśmy też w trakcie przeprowadzki do dużo większego lokalu, gdzie będziemy mogli wyeksponować cały nowy asortyment. Chcemy stworzyć sklep przyjazny każdemu, miejsce, w którym każdy klienta znajdzie coś dla siebie. Nowy lokal pozwoli nam spełnić ten cel. Dlatego prężnie działamy!”

Karolina, bardzo dziękuję za rozmowę. Jestem przekonana, że z takim zapałem i pełnym profesjonalizmem firma Butelki z Klasą osiągnie wielki sukces! 🙂

Dla zainteresowanych podajemy dane teleadresowe:

Butelki z KLASĄ  – Jasło, ul. Lwowska 4 

Zapraszamy serdecznie!

 

Udostępnij ten post:

Posty powiązane

Privacy Preferences
Kiedy odwiedzasz naszą stronę internetową, może ona przechowywać za pośrednictwem Twojej przeglądarki informacje z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookies. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje dotyczące prywatności. Należy pamiętać, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na komfort korzystania z naszej witryny i oferowanych przez nas usług.