Scroll Top
Trendy w marketingu cyfrowym na 2021
Przedstawiamy 3 najważniejsze trendy w marketingu cyfrowym na 2021 r.
3 najważniejsze trendy w marketingu cyfrowym na 2021 rok

Jak mówi przysłowie, jedyną stałą na tym świecie jest zmiana. Z pewnością dotyczy to marketingu cyfrowego. W miarę pojawiania się nowych trendów inne utrwalone trendy po prostu nabierają tempa. Chociaż rok 2021 może okazać się równie trudny do przewidzenia jak rok 2020, eksperci ds. Marketingu zgadzają się, że firmy powinny skupić się na marketingu konwersacyjnym, spersonalizowanych wiadomościach i wyższej jakości, częstszych treściach. Przyjrzyjmy się tym ważnym trendom marketingowym i sposobom, w jaki Twoja firma może je wykorzystać w planie marketingowym na nowy rok:

1. Marketing konwersacyjny

Marketing konwersacyjny nabiera tempa i wkracza w nowy rok. Definiowany jako komunikowanie się jeden na jeden z konsumentami, marketing konwersacyjny wykorzystuje chatboty, bezpośrednie wiadomości, interakcje w mediach społecznościowych i inne formy bezpośredniej komunikacji. Ostatnie badania wykazały, że obecnie co najmniej 82% klientów oczekuje natychmiastowych, a nawet w czasie rzeczywistym, odpowiedzi na ich zapytania. Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej sfrustrowany bezosobowymi reklamami i e-mailami, które nie odnoszą się do ich wyjątkowych potrzeb i wyzwań. Chcą szczegółowych, eksperckich odpowiedzi na swoje pytania – i chcą tego teraz.

Przyszłość obsługi klienta leży w marketingu konwersacyjnym. Oznacza to poznanie klientów, uczestniczenie w znaczących interakcjach z nimi i komunikowanie się w bardziej przyjazny, ludzki sposób. Aby to zrobić, firmy zwracają się do czatu na żywo, rozmów wideo, inteligentnych botów do czatu, rozmów online i w mediach społecznościowych oraz bardziej autentycznych i konwersacyjnych wiadomości e-mail. Kiedy klienci czują się wysłuchani, czują się docenieni i prawdopodobnie będą przyciągać Twoją firmę do przyszłych interakcji i transakcji. Ten rodzaj obsługi klienta zwiększa przychody i lojalność klientów. 

2. Spersonalizowane wiadomości

Według ostatnich badań 57% klientów jest rozczarowanych markami, które nie specjalizują się w spersonalizowanej obsłudze klienta.  Natomiast 73% oczekuje, że marki spersonalizują wszystkie etapy podczas zakupów kupującego. Znaczące 91% klientów jest bardziej skłonnych do robienia zakupów ze spersonalizowaną obsługą niż w tych, które tego nie robią. Dlatego bądź świadomy, że w spośród tych klientów 80% jest bardziej skłonnych do zakupu. Nic więc dziwnego, że marketerzy szukają sposobów na spersonalizowanie swojego przekazu w 2021 roku!

Jednym z ważnych sposobów personalizacji jest skuteczny, ukierunkowany marketing e-mailowy. Solidny plan marketingu e-mailowego obejmuje dopracowanie osobowości kupujących, badanie potrzeb odbiorców i ich bolączek oraz zbudowanie strategii marketingowej wokół tego wszystkiego. Jak możesz dowiedzieć się więcej o swojej grupie docelowej? Niezmiernie ważne jest, aby przyjąć wielopłaszczyznowe podejście i słuchać swoich klientów. Jakie pytania zadają Twoi potencjalni klienci w mediach społecznościowych? Co Twoje analizy internetowe mówią o ich aktywności w Twojej witrynie? Czy są jakieś strony, posty, filmy które wydają się bardziej lub dłużej angażować? Które e-maile otwierają częściej niż inne i jakie wnioski możesz wyciągnąć z tych informacji? Czego możesz się nauczyć wysyłając ankietę lub kwestionariusz do potencjalnych lub wpływowych osób na rynku docelowym? Co recenzje online mówią Ci o tym, co działa, a co nie, w przypadku Twojej bazy klientów? Te wszystkie wyżej wymienione pytania pomogą skłonić Cię do głębokiej analizy twojego klienta, zachęcam gorąco.

3. Więcej treści

Niewątpliwie i w tym roku, możemy zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania życiem firm w online. Niewątpliwie jest to spowodowane w dużej mierze pandemią COVID-19. Potencjalni klienci aktywnie poszukują treści, które przemawiają bezpośrednio do nich, rozwiązują ich problemy oraz oszczędzają czas i pieniądze ich oraz firmy. Wkraczając w nowy rok, obserwujemy, jak marketerzy odpowiadają na tę potrzebę, publikując więcej i lepsze treści. Jedno z badań wykazało, że 61% marketerów publikowało treści kilka razy w tygodniu (więcej niż wcześniej), a 89% z nich znalazło w ten sposób wyższą jakość potencjalnych klientów w porównaniu z innymi działaniami marketingowymi.

Ale czy to oznacza, że powinieneś po prostu wypuszczać więcej treści, niezależnie od ich jakości? Ani trochę. W rzeczywistości nie tylko powinieneś tworzyć więcej treści o wysokiej jakości, ale powinieneś zróżnicować formaty i kanały, z których korzystasz. Na przykład (i nie jest to zaskakujące) firmy wykorzystują więcej filmów i treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwania głosowego, aby dotrzeć do swoich odbiorców. Lepiej wykorzystują też narzędzia mediów społecznościowych, takie jak transmisje na żywo LinkedIn, historie i filmy na FB, Instagramie oraz TikTok.

Widzimy również, że marki wykorzystują opcje wiadomości grupowych do bezpośredniego zwracania się do swoich klientów. Podsumowując: treść nadal dominuje, a trendy z 2021 roku nadal to potwierdzają. 

"… Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz."

Arthur Ashe

Jeśli spodobał Ci się ten post udostępnij go:

Privacy Preferences
Kiedy odwiedzasz naszą stronę internetową, może ona przechowywać za pośrednictwem Twojej przeglądarki informacje z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookies. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje dotyczące prywatności. Należy pamiętać, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na komfort korzystania z naszej witryny i oferowanych przez nas usług.